(Deze gegevens worden nergens opgeslagen, we zijn gewoon nieuwsgierig)
Wanneer je een merk bouwt gaat de relatie met de klant veel verder dan alleen iets aan ze verkopen. Je wil ze fan van je merk laten worden. De customer journey begint en eindigt dus niet bij een aankoop. Waarschijnlijk komt een potentiële klant al veel eerder met jouw merk in aanraking. Bewust of onbewust. Daarbij wil je vanaf moment één een goede, herkenbare en consistente indruk achterlaten. Zo weet een potentiële klant al vroeg tijdens de klantreis wat zij/hij aan jouw merk kan hebben.
Om ervoor te zorgen dat jouw merk relevant is voor potentiële klanten, moet je zogenoemde touchpoints creëren. Momenten tijdens de customer journey dat de (potentiële) klant in aanraking komt met jouw merk. Bij zo’n touchpoint wil je natuurlijk dat de klant direct weet waarom zij/hij bij jouw merk moet zijn. Je wilt je merkverhaal op een heldere en consistente manier uitdragen. Zorg voor een aantrekkelijk merk waar klanten bij willen horen!